درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای

همانطور که دیده اید درب اتوماتیک شیشه ای در ساختمان های با تراکم جمعیت بالا بسیار مورد استفاده قرار میگیرد که در ساخت آن از تکنولوژی جدید مانند سنسور های هوشمند استفاده می شود که این نوع سنسورها حساسیت زیادی نسبت به حرکات دست و پا و سر و … دارند و به سرعت عکس العمل نشان می دهند. امروزه به علت تردد زیاد در ساختمان های بزرگ استفاده از لوازم سنتی در ساختمان ها زیاد کاربردی نمی باشد. به همین جهت استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای جهت افزایش کارایی و بهبود عملکرد در ساختمان های پر جمعیت توصیه می شود.

در گذشته استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای چندان رایج نبود و یک موضوع غیر ضروری و تجملاتی به نظر می آمد. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی درب ورودی بسیاری از ساختمان های پرتردد مانند بانک ها ، فروشگاه ها ، مراکز دولتی، بیمارستان ها ، فرودگاه ، فروشگاه زنجیره ای ، داروخانه ، هتل ها و مراکز خصوصی به صورت درب اتوماتیک شیشه ای ساخته می شود. این نوع درب ها علاوه بر ظاهری زیبا دارای استانداردهای ایمنی نیز هستند.

درب اتوماتیک شیشه ای در واقع درب خودکاری است که بدون دخالت نیروی انسانی و با استفاده از سنسورهای چشمی که در آن تعبیه شده است به محض ورود و خروج افراد به طور اتوماتیک باز و بسته می شود . این نوع درب ها را به صورت های مختلفی می توان برنامه ریزی کرد . مثلا درب شیشه ای از یک سمت با استفاده از چشمی درب اتوماتیک شیشه ای به طور خودکار باز یا بسته شود و از سمت دیگر با استفاده از رمز یا زنگ زدن ، دستور باز و بسته شدن درب را صادر کرد.

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی یا ریلی جزو کاربردی ترین نوع درب اتوماتیک می باشد که به صورت افقی و در راستای یک خط باز و بسته می شود. این نوع درب ها فضای کمی را اشغال می کنند که از این جهت بسیار مورد توجه می باشد. درب اتوماتیک شیشه ای خود به دو نوع تقسیم می شود

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی فریم دار
درب اتوماتیک شیشه ای کشویی فریم لس

نمونه های بدون قاب معمولا زیباتر و جذاب تر هستند. درب اتوماتیک شیشه ای نسبت به درب های معمولی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.
مناسب برای فضاهای کوچک است وهمچنین عایق انرژی می باشد چون از اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی به خارج از محیط جلوگیری می کند.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای ما شیک و مدرن هستند و بهترین بخش این است که تعمیر و نگهداری پایینی دارند و اپراتورهای درب اتوماتیک شیشه ای نیاز به مراقبت کمی دارند و می توانند برای سال ها بدون نشان دادن علائم خطا مورد استفاده قرار گیرند زیرا شما می ‌توانید از آن‌ ها با هر حالتی استفاده کنید و چه درهای یکپارچه سازی با سیستم عامل، مدرن، فانتزی، درهای دوتایی، درهای تکی باشد درب اتوماتیک شیشه ای مادام العمر خدمات ارائه می دهند و هنوز به تعمیر و نگهداری زیادی نیاز ندارند و واقعاً آن ها را به بهترین سرمایه گذاری برای طراحی و دکوراسیون خانه شما تبدیل کرده است. مزایای قانع کننده استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای از میان بسیاری از ویژگی ها با استفاده از آن بهره مند می شوید.

درب اتوماتیک شیشه ای با درجه بالا و کیفیت برتر است که با استفاده از مواد مقاوم تولید می شود و استفاده از مواد بالا به آنها دوام و توانایی مقاومت در برابر نیروهای مخالف را می دهد و با این کیفیت درجه یک می توانید با تعمیر یا نگهداری خداحافظی کنید و در هزینه های بالاتر متخصصان تعمیر و نگهداری صرفه جویی کنید. درب اتوماتیک شیشه ای ما با بدنه بسیار باریک ساخته شده است و ساختار نازک درب اتوماتیک شیشه ای به آن ها اجازه می دهد تا در هر ساختمان یا در هر دری نصب شوند. درب اتوماتیک شیشه ای از مزیت های قابل توجهی که با درب بازکن اتوماتیک از آن لذت می برید، وزن بسیار سبک آنها است. وزن کم درب اتوماتیک شیشه ای امکان نصب آنها را بر روی هر سطحی بدون ترس از آسیب را فراهم می کند.

البته درب اتوماتیک شیشه ای قیمت مقرون به صرفه ای دارند و اگرچه اپراتورهای درب اتوماتیک شیشه ای ما به آخرین فناوری مجهز هستند، اما قیمت آن ها همچنان مقرون به صرفه است که اگر قصد خرید آن را دارید، نگران بودجه خود نباشید، زیرا ما این درب اتوماتیک شیشه ای فوق العاده و چند منظوره را با بهترین نرخ های بازار به فروش می رسانیم. همچنین این درب اتوماتیک شیشه ای بدون نویز است و اپراتورهای درب اتوماتیک ما کاملاً بدون سر و صدا هستند که وقتی این اپراتورهای درهای چرخشی کار می کنند، یک تیک نمی شنوید که این ویژگی احتمالاً همان چیزی است که درب اتوماتیک شیشه ای را به اولین انتخاب مشتریان ما تبدیل کرده است و شما می توانید از یک تجربه کاربری یکپارچه لذت ببرید و در عین حال نیازهای خود را برآورده کنید.

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی اتوماتیک

طراحی یک سیستم ورودی مناسب ضروری است، به خصوص زمانی که فضا باریک و تردد افراد زیاد است و درب اتوماتیک شیشه ای کشویی، بسته به نیاز ورودی ساختمان قابل تطبیق است، بنابراین ما نیازها را بر اساس آن تنظیم می کنیم. همچنین درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی را می توان به راحتی در فضای محدود در فاصله 30 متری نصب کرد و حداکثر استفاده را از فضای موجود بدون به خطر انداختن کارایی و عملکرد درب می کند. زیرا در مقایسه با درب های دو جداره ، درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی انتخابی ایده آل برای مکان هایی است که فضای زیادی ندارند که بنابراین، یک درب اتوماتیک شیشه ای را می توان در راهروهای باریک نصب کرد و همچنان کارایی بالایی را ارائه داد. البته درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی که به ویژگی‌های فناوری نوآورانه و پیشرفته مانند تصاویر ال‌ای‌دی، سیستم نظارت خودکار و پانل کنترل مجهز شده‌اند ، یک راه‌ حل تطبیقی برای نیازهای مختلف فضایی است.

افزودن یک لنگه درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی را قادر می‌سازد تا علیرغم فضای تنگ به باز شدن شفافی دست یابد و بنابراین، درب اتوماتیک شیشه ای مجهز به فناوری ایمنی عملیاتی عالی را حتی در مواقع اضطراری ارائه می دهد و عملکرد بالا و درب اتوماتیک شیشه ای جمع و جور مدیریت سیستم های ورودی مناسب برای انواع ساختمان ها را آسان تر می کند و با بهره وری، درب اتوماتیک با طراحی شیشه ای شیک و درهای قاب دار عرضه می شود که به زیبایی ساختمان می افزاید که ارتفاع و طول درب اتوماتیک شیشه ای با توجه به طراحی و الزامات ساختمان قابل تنظیم است و بنابراین لازم نیست نگران راهروهای باریک یا ورودی های فشرده باشید زیرا اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای بهترین راه حل است.

سنسورهای درب اتوماتیک شیشه ای

سنسور های درب اتوماتیک شیشه ای ممکن است به روش های مختلفی فعال شود که یکی از آن ها سنسور رویکرد مانند سنسور رادار است و درب زمانی که کاربر به آن نزدیک می شود باز می شود. بعد از آن دکمه فشاری است و زمانی که کاربر دکمه ای را فشار می دهد درب باز می شود. البته از طریق کنترل دسترسی درب اتوماتیک شیشه ای زمانی باز می شود که کاربر یک کد خوان یا یک خواننده سوایپ را با دکمه فوب یا کنترل از راه دور فعال کند و کاربر مجاز است از درب عبور کند و پس از یک زمان از پیش تعیین شده درب اتوماتیک شیشه ای ،بسته و قفل می شود.

البته سنسورهای ایمنی به شکلی کار می کند که اپراتور درب اتوماتیک شیشه ای در صورت بسته شدن درب به مانعی (معکوس خودکار) در اکثر اپراتورهای درب اتوماتیک مدرن، دوباره باز می شود و با این حال، اکثر درب اتوماتیک شیشه ای دارای سنسورهایی بر روی خود هستند تا از تماس درب با عابران پیاده که از در استفاده می کنند جلوگیری کنند و ساده ترین حسگر یک پرتو نور در سراسر دهانه است که یک مانع در مسیر درب بسته می شود، پرتو را می شکند، که نشان دهنده وجود آن است که در باز می شود که درب اتوماتیک شیشه ای امروزی از سنسورهای غیرفعال و فعال مادون قرمز و رادار (رادار داپلر) استفاده می کنند وBS EN 16005 استاندارد ایمنی است که همه درب اتوماتیک شیشه ای باید نصب و رعایت کنند. سنسورهای موجود در درب اتوماتیک شیشه ای حرکت، فشار یا تصاویر مادون قرمز را تشخیص می‌دهند که باعث باز یا بسته شدن درها می‌شوند که به محض احساس فشار یا حرکت درها باز می شوند و زمانی که آشکارساز ها دیگر چیزی را حس نکنند بسته می شوند.

عملکرد سنسور درب اتوماتیک شیشه ای

انواع مختلف سنسور به طرق مختلف عمل می کنند و برخی از سنسور ها حرکت شخصی را که به درها نزدیک می شود تشخیص می دهند و برخی دیگر فشار را تشخیص می دهند، در حالی که برخی از فناوری مادون قرمز برای تشخیص انحراف تصویر از تنظیمات عادی خود استفاده می کنند. سنسور درب اتوماتیک شیشه ای ساده ترین روش برای تشخیص حرکت، فشار یا تغییرات نور مادون قرمز بدون نظارت بر در هستند و آنها بادوام، کارآمد و کارکرد ساده هستند که با این حال، اطمینان از نصب صحیح سنسورها برای عملکرد صحیح درب اتوماتیک شیشه ای ضروری است و طیف گسترده‌ای از سنسورها را می‌ توان در درب اتوماتیک شیشه ای یافت و هر نوع سنسور عملکرد خاصی را انجام می‌دهد که به بهترین وجه برای آن سنسور مناسب است.

سنسورهای فشار درب اتوماتیک شیشه ای با سنجش وزن یک جسم یا شخص عمل می کنند و هنگامی که این سنسورها فشار کافی را ایجاد می کنند که توسط وزن اعمال می شود، سیگنالی را به درب اتوماتیک شیشه ای ارسال می کنند و باعث باز شدن درها می شوند که البته سنسورهای حرکتی و حسگرهای نوری پیشرفته ترین، پرکاربردترین و محبوب ترین حسگرهای موجود برای سیستم های درب اتوماتیک شیشه ای هستند و آن ها اغلب در بالا یا طرفین درها قرار می گیرند و با تشخیص حرکت در زمان واقعی کار می کنند که زمانی که درها حرکتی را به شکل یک فرد یا جسمی که از کنار آنها عبور می کند، باز می شوند و سنسورهای حرکتی که از فناوری مادون قرمز برای تجسم محیط اطراف خود استفاده می کنند و با عملکرد حرکتی مادون قرمز غیرفعال نامیده می شوند که در صورت تغییر در تصویر، این سنسورها سیگنالی را به درب اتوماتیک شیشه ای ارسال می ‌کنند که باعث باز یا بسته شدن آن‌ها می شود.

خدمات ما