درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک تلسکوپی

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی یکی از انواع درب های اتوماتیک شیشه ای است که نسبت به بسیاری از انواع درب های اتوماتیک عرض کمتری برای دهانه نیاز دارد و این ویژگی سبب شده است که در بسیاری از ساختمان های مدرن که فضای کافی برای نصب درب ورودی ندارند، درب اتوماتیک تلسکوپی مورد استفاده قرار گیرد. ساختار مورد استفاده در درب های اتوماتیک تلسکوپی بر پایه افزودن بر تعداد لت ها برای ایجاد بیشترین میزان بازشوندگی می باشد. که این بازشوندگی در انواع متنوع درب های تلسکوپی متفاوت می باشد و در بیشترین حالت به ۳/۲ می رسد.

عملکرد دستگاه درب اتوماتیک تلسکوپی ساده است با این تفاوت که به منظور استفاده بیشتر از عرض دهانه ورودی ساختمان به جای دو لت متحرک دارای چهار لت متحرک می باشد که این امر سبب می شود حدود 70 درصد عرض کل به صورت عرض بازشو مفید مورد استفاده قرار می گیرد. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی مناسب مکانهایی است که به دلیل عرض کم دهنه ورودی نمی توان از درب اتوماتیک تلسکوپی کشویی ساده استفاده نمود.

انواع درب اتوماتیک تلسکوپی

برای آشنایی هر چه بیشتر با مکانیزم عملکرد و ساختار درب اتوماتیک، بهتر است با انواع درب اتوماتیک تلسکوپی و میزان فضایی که در اختیار مجموعه ها و ساختمان ها قرار می دهند، آشنا شد. درب های اتوماتیک تلسکوپی به صورت کلی دارای دو فرم یک طرفه و دو طرفه می باشند.

درب اتوماتیک تلسکوپی با چهار لت متحرک و دو لت ثابت، یکی از پرکاربردترین و شناخته شده ترین انواع این محصولات می باشد که در دسته دو طرفه جای می گیرد. در این نوع از درب اتوماتیک، در هر طرف یک لث ثابت  و دو لت متحرک وجود دارد. لت دوم متحرک با سرعتی معادل یک دوم لت متحرک اول بر روی آن لغزیده و هر دو بر روی لت ثابت متوقف می گردند.

درب اتوماتیک تلسکوپی با شش لت متحرک و دو لت ثابت، نوع دیگری از درب های اتوماتیک تلسکوپی می باشد که در هر طرف سه لت متحرک و یک لت ثابت دارد که لت های متحرک ابندا بر روی یکدیگر و سپس بر روی لت ثابت قرار می گیرند. این مدل نیز از انواع درب های اتوماتیک تلسکوپی دو طرفه می باشد.

درب اتوماتیک تلسکوپی (5)

درب اتوماتیک تلسکوپی با دو لت متحرک و یک لت ثابت، از انواع یک طرفه می باشد که هر دو لت متحرک، در یک سمت، بر روی لت  ثابت قرار می گیرند. این مدل برای ورودی های با عرض کم بسیار مطلوب می باشد و تا دو سوم عرض دهانه وودی را دراختیار استفاده کنندگان قرار می دهد.

درب اتوماتیک تلسکوپی (6)

درب اتوماتیک تلسکوپی با دو لت متحرک فرم دیگری از نوع یک طرفه می باشد که فاقد لت ثابت بوده و هر دو لت متحرک بر روی دیوار جانبی جمع می شوند. این فرم از درب تلسکوپی می تواند به صورت چهار لت متحرک و بدون لت ثابت باشد که تمامی چهار لت بر روی دیوار جانبی متوقف می سوند. این نوع یک طرفه از درب های اتوماتیک تلسکوپی، برای فضاهای باریک بسیار مطلوب هستند.

تفاوت درب اتوماتیک تلسکوپی با ریلی

درب های اتوماتیک اسلایدینگ یا ریلی مکانیزم به نسبت ساده ای با شباهت های بسیار با درب های اتوماتیک تلسکوپی دارند. در این نوع از درب ها نیز لت متحرکی وجود دارد که هنگام باز شدن بر روی لت ثابت یا دیوار جانبی قرار می گیرد و حرکتی ریلی و افقی دارد. برای نصب درب اتوماتیک ریلی نیز از یراق آلات و تجهیزاتی مشابه درب های اتوماتیک تلسکوپی استفاده می شود. هر دو نوع ظاهری زیبا و مدرن دارند و با ساختار کیپ و ایمنی که دارند از اتلاف انرژی دستگاه های سرمایشی یا گرمایشی ساختمان جلوگیری می نمایند. در هر دو مورد نیازی به تماس دست افراد نیست و درب های ورودی ساختمان برخلاف درب های سنتی منبع سرایت ویروس ها و آلودگی ها نمی باشند.

ولی این دو تفاوت های عمده ای نیز با یکدیگر دارند. در تمامی انواع درب های تلسکوپی، تعداد لت های متحرک برابر یا بیشتر از دو لت متحرک می باشد. حال آنکه در تمامی درب های ریلی تعداد لت یا فریم متحرک، یک لت می باشد. دیگر آنکه بیشترین میزان بازشوندگی که درب ریلی در اختیار مجموعه قرار می دهد، یک دوم عرض ورودی می باشد که برای مواردی که عرض دهانه ورودی ساختمان پهن است، به طور مثال چهار متر است، انتخاب مناسب و به صرفه ای است. در حالی که اگر عرض ورودی کم باشد، به طور مثال دو متر باشد، نصف این مقدار معادل یک متر خواهد بود که برای مکان هایی مانند بیمارستان، هتل، پاساژ و … کم است و قابلیت اجرایی ندارد.

درب ریلی

تفاوت مهم دیگر درب اتوماتیک تلسکوپی با درب اتوماتیک اسلایدینگ یا ریلی در هزینه های خرید و نصب و راه اندازی است. بدیهی است که به دلیل تعداد قطعات بیشتر درب های تلسکوپی، میزان بیشتر مصرف قوطی ها، هزینه های نصب و راه اندازی و موارد دیگری از این دست قیمت تمام شده خرید، نصب و راه انداری درب اتوماتیک تلسکوپی بیشتر از انواع ریلی می باشد.

درب تلسکوپی

معایب استفاده از درب اتوماتیک تلسکوپی

به طور قطع درب اتوماتیک تلسکوپی مزایای بسیاری دارد که بر معایب آن برتری دارد و به همین دلیل نیز جایگاه خود را در میان سازندگان و مصرف کنندگان حفظ نموده است. با این وجود باید به معایب درب های اتوماتیک تلسکوپی آگاه بود تا بتوان بهترین انتخاب را داشت.

درب اتوماتیک تلسکوپی گران تر از انواع دیگر مانند درب اتوماتیک ریلی می باشد، زیرا نصب پیچیده تر و متریال به کار رفته بیشتری دارد. این هزینه در بسیاری از موارد  که مجموعه ورودی عریض و پهنی در اختیار دارد، الزامی نمی باشد و قابل جایگزین شدن با درب های اتوموتیک دیگر مانند درب اتوموتیک ریلی  می باشد.

نکته مهم دیگر در هنگام خرید و سفارش درب اتوماتیک تلسکوپی، میزان استهلاک درب های  اتوماتیک تلسکوپی می باشد. به دلیل تعداد لت های متحرک بیشتری که این درب دارد، میزان فرسایش و استهلاک  آن نیز بیشتر می باشد و بیشتر از سایر انواع نیاز به رسیدگی خواهد داشت.

درب اتوماتیک تلسکوپی (1)

کاربرد درب اتوماتیک تلسکوپی

با توجه به تمام مزایا و معایبی که تا کنون بیان شد، درب های اتوماتیک تلسکوپی انتخابی مطلوب و مناسب برای بسیاری از ساختمان ها و فضاها می باشد. برای بسیاری از بیمارستان ها، هتل ها و یا مراکز تجاری و تفریحی به دلیل عبور مواردی چون چمدان ها، برانکارد و … پهنای وروری اهمیت دارد و استفاده از ماکزیمم میزان بازشوندگی درب ورودی توصیه می گردد؛ در نتیجه نصب درب اتوماتیک تلسکوپی انتخاب مناسب تری می باشد.

همچنین برای برخی راهروها، ورودی های سالن ها درون ساختمان و مواردی از این دست که نیازمند باز و بسته شدن خودکار بدون دخالت اپراتور می باشند و می خواهند از مزایای درب های اتوماتیک چون صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش آلودگی ها و سرایت بیماری های ناشی از تماس با دستگیره درب ها و صرفه جویی در زمان افراد بهره مند گردند، از درب های اتوماتیک تلسکوپی استفاده می شود. به طور مثال برای جدا کردن بخش های مختلف یک بیمارستان یا مرکز بهداشتی از این نوع درب ها کاربرد گسترده ای دارد.

همچنین میزان ازدحام و تراکم جمعیت در هنگام ورود و خروج نیز باعث می شود، مجموعه ها سراغ درب های اتوماتیک تلسکوپی بروند زیرا درب های اتوماتیک تلسکوپی در هر بار باز و بسته شدن، جمعیت بیشتری را از آستانه خود عبور می دهد، سرعت عبور را بالا می برد و از ازدحام جمعیت می کاهد. باید توجه گردد که شیوه پیاده سازی و نوع قطعات انتخابی نیز در نصب و راه اندازی درب های اتوماتیک تلسکوپی اهمیت دارد. متریال به کار رفته در قوطی ها، اپراتور و موتور انتخابی، ضخامت شیشه و نوع آن  و موارد متعدد دیگر نیز دارای اهمیت فراوانی می باشند.

درب اتوماتیک تلسکوپی (2)

ویژگی درب تلسکوپی الماس در

  • درب اتوماتیک تلسکوپی مناسب فضاهای کم عرض
  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای میکروکنترلر هوشمند و قابلیت تنظیم برای کاربران
  • درب اتوماتیک تلسکوپی با قابلیت نصب برای فضاهای با عرض 6 متر با 2/3 بازشو مفید
  • قابلیت نصب برای دربهای تا ارتفاع 3 متر
  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای سیستم هوشمند ضد برخورد با افراد
  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای حرکتی آرام و روان به دلیل استفاده از چرخهای پلیمری
  • جلوگیری از اتلاف انرژی و ورود صدا و گرد و غبار
  • دارای قفل الکترونیکی با قابلیت قفل نمودن دربهای متحرک از طریق هنگرها
  • درب اتوماتیک تلسکوپی دارای سیستم متشکل از تکنولوژی کاملا الکترونیکی و مکانیکی با کارایی متفاوت
  • تولید مطابق با تکنولوژی روز و استاندارد جهانی

درب اتوماتیک تلسکوپی (3)

  • درب اتوماتیک تلسکوپی پرقدرت، سریع و بی‌صدا
  • درب اتوماتیک تلسکوپی بدون محدودیت تردد
  • ارايه بیشترین میزان بارشو قابل استفاده
  • مجهز به موتور Dunker ساخت کشور آلمان
  • مرکز کنترل میکروپروسسوری پیشرفته با قابلیت تنظیم کلیه پارامتر های درب مجهز به آشکارساز خطا
  • مجهز به مقطع ریل قابل تعویض سختکاری شده و لاستیک جهت کاهش هرچه بیشتر صدا
  • مجهز به قفل الکترومکانیکال جهت ایجاد امنیت هرچه بیشتر
  • سیستم ماژولار با قابلیت تعویض سریع قطعات
  • درب اتوماتیک تلسکوپی با قابلیت اتصال به کلیه سیستم های کنترل تردد و سیستم های مدیریت ساختمان BMS
  • درب اتوماتیک تلسکوپی با قابلیت برنامه ریزی عملکرد درب در حالت‌های: 1) اتوماتیک 2)همیشه باز 3) یکسو تردد 4)قفل 5)زمستانی
  • ۲سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش

این مجموعه با داشتن تجربه فراوان در زمینه تولید، راه اندازی و نصب درب های اتوماتیک تلسکوپی آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد. در زمان انتخاب و سفارش درب می توانید از تجربه و دانش متخصصان این مجموعه بهره ببرید تا انتخابی مطلوب و مقرون به صرفه برای مجموعه های خود داشته باشید‌.

خدمات ما