سنسور درب اتوماتیک شیشه ای

سنسور های درب اتوماتیک شیشه ای

درب اتوماتیک شیشه ای از طریق سنسوری که برای آن ها انتخاب می شود، قادر به تشخیص افراد و اشیا می باشند. انواع مختلفی از سنسور ها در این درب ها قابل استفاده هستند. اکثر درب های اتوماتیک از سنسور های تشخیص حرکت یا سنسورهای نوری جهت مکانیزم باز و بسته شدن استفاده می کنند.

سنسور مادون قرمز

از انواع دیگر سنسور ها می توان به سنسور اینفرارد اشاره کرد. سنسور اینفرارد از تکنولوژی مادون قرمز برای باز کردن درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می کند. سنسور مادون قرمز توانایی تشخیص تغییر دما را دارد. زمانی که سنسور تشخیص دهد دما بالاتر رفته است، نشان دهنده وجود انسان است و باعث فعال شدن سیستم باز و بسته شدن درب می گردد.

سنسورهای مادون قرمز اغلب به عنوان سنسور اصلی و اولیه در دربهای اتوماتیک استفاده می شوند.

سنسور مایکروویو

نوع دیگر سنسورهای تشخیص حرکت که از مادون قرمز استفاده نمی کنند، از امواج اولتراسونیک و یا مایکروویو بهره می برند. همانند خفاش ها این سنسور با تولید پالس های امواج مافوق صوت و یا مایکرویو به تشخیص وجود شیء در جلوی درب می پردازند.

سنسورها دستگاه های الکترونیکی هستند که حرکت اشیاء و انسان را به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و سپس با خروجی رله بصورت noوncدستگاه دیگری فعال و یا غیر فعال مینمایند.

آشکار سازهای حرکتی از دو نوع مایکروویو MicroWave و مادون قرمز Infrared تشکیل شده اند که به صورت پسیو و اکتیو به کار گرفته می شوند.

سنسور مایکروویو MicroWave

عملکرد سنسورهای مایکرو ویو بدینگونه است که امواج الکترو مغناطیسی با طول موج 24 گیگاهرتز توسط آنتن های موجود در داخل این سنسور ها در محیط منتشر شده و بازخورد آن توسط آنتن های گیرنده به پردازنده مرکزی ارسال میگردند در صورتی که هیجچ حرکتی در محیط نباشد فرکانس ارسالی و دریافتی برابر خواهد بود ولی چنانچه حرکتی صورت پذیرد فرکانس دریافتی تغییر کرده کریستال

درحدودجریان میلی ولت تغیرمی کندو میکروفرمان لازم را به رله خروجی ارسال می نماید. زاویه پوشش و حساسیت این سنسورها قابل تنظیم بوده و نصاب ها بر اساس کاربری درب می توانند تنظیمات لازم را انجام دهند.

سنسور مادون قرمز Passive Infrared Sensor – PIR

عملکرد این سنسورها نیز شباهت زیادی به سنسورهای مایکرو ویو دارد با این تفاوت که به جای ارسال امواج مایکرو ویو از امواج مادون قرمز استفاده میگردد. با توجه به اینکه هر جسمی که دمای داخلی آن بالای صفر درجه باشد از خود انرژی نوری منتشر میکند که این انرژی از نوع امواج نامرعی امواج الکترو مغناطیس بوده و میزان انتشار آن بستگی به میزان دمای داخلی جسم، میزان اختلاف دمای سطح جسم و دمای محیط،میزان چگالی و مواد تشکیل دهنده جسم و ابعاد جسم دارد. هنگامیکه هیچ حرکتی در محدوده مشخص شده نباشد الگوی انتشار این انرژی از جهت قدرت و جهت ثابت می باشد حال چنانچه حرکتی صورت پذیرد یا شخصی وارد محدوده سنسور گردد موجب تغییر در الگوی انرژی دریافتی در سنسور مادون قرمز میگرد و تغییرات توسط پردازنده تبدیل به جریان الکتریکی میگردد. این سنسورها به دلیل استفاده از تغییرات امواج مادون قرمز از آن جهت حایز اهمیت هستند که میتوان حرکت موجود زنده با اشیاء را شناسایی نموده و یا حتی حرکت انسان با دیگر موجودات زنده را نیز آنالیز نمود. این مزیت باعث شده تا از این سنسور ها حتی به عنوان سنسورهای ایمنی نیز استفاده نمود .

سنسور ایمنی درب های اتوماتیک

همانطور که گفته شد تامین و تضمین یک عبور امن از میان درب اتوماتیک که با شتاب زیادی باز و بسته میگردد به عهده سنسورها می باشد که با به کار گیری دو نوع سنسور صورت می پذیرد.

1- سنسورهای مادون قرمز فعال Active Infrared Sensor که در بین دهنه دربها در ارتفاع 60 سانتیمتر و 120 سامنتیمتر نصب میگردند که توسط یک LED منتشر کننده امواج مادون قرمز به سمت یک ترانزیستور گیرنده ارسال می گردد و چنانچه این ارتباط قطع گردد خروجی رله تحریک می شودوبه دوصورت noوncدراختیارنصاب قرارمیگیرد.

2- مادون قرمز فعال Passive Infrared Sensor
سنسورهای مادون قرمز غیر فعال همان سنسورهای PIR هستند که این بار به جای فرمان جهت باز شدن درب فرمان قطع عملکرد موتور را صادر میکند این سنسورها به دلیل توانایی شناسایی افراد زنده حضور شخص در مناطق خطر درب که احتمال برخورد وجود دارد را شناسایی می نماید. در دربهای گردان، منحنی، لولایی و تاشو که امکان نصب سنسورهای فعال خطی وجود ندارد از سنسورهای غیر فعال مادون قرمز استفاد می گردد.

مقایسه سنسور مادون قرمز و مایکروویو

1- سنسورهای MicroWave قابلیت ردیابی حرکات و اشیاء مانند حرکت اتومبیل را دارا میباشد.

2- حساسیت سنسورهای مایکروویو بیشتر از Infrared بوده ، حرکت را سریعتر تشخیص داده و وسعت فضای بیشتری رامورد کاووش قرارمیدهد.

3- حساسیت عملکرد سنسورهای MicroWace تحت تاثیر دمای محیط قرار نمی گیرد.

4 – سنسورهای Infrared صرفا توانایی تشخیص حرکت برمبنای دوپارامتر دمای بدن و حرکت بدن را دارا می باشند . این سنسورها در دمای محیطی 37 درجه بهترین قابلیت عملکرد را دارا می باشند.

5 – اگر دمای محیط بیشتر از دمای معمول بدن انسان یا 37 درجه باشد ، برروی نحوه عملکرد سنسورها تاثیرمنفی گذاشته ، میزان حساسیت را کم کرده و برد موثر را کاهش میدهد.

6 – اگر دمای محیطی زیاد بالا نباشد ، استفاده از سنسورهای Infrared مناسب است ، اما اگر نیاز به سنسوری با برد بالا ، زاویه دید گسترده و حساست زیاد دارید ، از سنسورهایMicroWave استفاده نمایید.

چشمی درب اتوماتیک

فروش چشمی درب اتوماتیک
فروشنده چشمی درب اتوماتیک
ارایه کننده چشمی درب اتوماتیک
تامین کننده چشمی درب اتوماتیک
بورس چشمی درب اتوماتیک
انواع چشمی درب اتوماتیک
پخش چشمی درب اتوماتیک
پخش کننده چشمی درب اتوماتیک
خرید چشمی درب اتوماتیک
قیمت چشمی درب اتوماتیک
نماینده فروش چشمی درب اتوماتیک
نمایندگی فروش چشمی درب اتوماتیک
واردات چشمی درب اتوماتیک
وارد کننده چشمی درب اتوماتیک
نماینده چشمی درب اتوماتیک
نمایندگی چشمی درب اتوماتیک
گارانتی چشمی درب اتوماتیک
تهیه چشمی درب اتوماتیک
ضمانت چشمی درب اتوماتیک
ضمانت نامه چشمی درب اتوماتیک
ضمانت نامه چشمی درب اتوماتیک
تأمین چشمی درب اتوماتیک
تولید چشمی درب اتوماتیک
تولید کننده چشمی درب اتوماتیک
وارد کننده چشمی درب اتوماتیک
عرضه چشمی درب اتوماتیک
توزیع چشمی درب اتوماتیک
مدل چشمی درب اتوماتیک
ارائه چشمی درب اتوماتیک
تعمیر چشمی درب اتوماتیک

خدمات ما