شیشه سند بلاست

شیشه سند بلاست

در زبان لاتین سند بلاست همان طوفان شن است به این صورت که شن های مخصوص این کار را با فشار هوا به سطح مورد نظر می پاشند و در این حالت نقش هایی بر روی شیشه پدید می آید که حاصل برخورد شن به شیشه است.در این شیوه بر روی برچسب طرح را برش کاری می کنند و بر روی شیشه نصب می کنند.پس از آن با سند بلاست نقاطی که برش شده است را کدر یا مات می کنند.

طراحانِ می توانند فضای شما را با نقش های زیبایی که بر شیشه حک می کنند بیارایند. برخی از نمونه های طراحی روی شیشه عبارت اند از:
1. اسید کاری
2. نقره کوب و طلاکوب
3. رنگ آمیزی
4. سندبلاست
5. فیوز گلاس
6. تراش
جالب است بدانید فرآیند سندبلاست برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا در سال 1870 میلادی به عنوان یک روش تمیز کاری ثبت گردید و امروزه کاربرد آن را میتوان از تزئینات شیشه ها تا تمیز کاری بدنه کشتی ها ، مخازن و سازه های بزرگ مشاهده کرد . ناگفته نماند که سندبلاست شیشه در جهان امروز یک تکنیک زیبا و محبوب محسوب میشود و گاه تاجایی پیش میرود که شیشه را به یک اثر هنری چشم نواز تبدیل میکند.

مات شدن شیشه همانطور که جرقه اختراع دستگاه سندبلاست را به ذهن مخترع آن آورد ، بدلیل جذابیتی که برای بینندگان دارد امروزه با وجود تکنیکها و ابزار نوظهوری مانند لیزر ، سندبلاست بدلیل هزینه کمتر ، ماندگاری و قابلیتهای بیشتر از مقبولیت خوبی برخوردار است .
سند بلاست (مات کردن ) شیشه برای جلوگیری از دید یا ایجاد طرح ، نقش و نوشته بر روی شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. شکلهای زیر چند نمونه طرح جالب سند بلاست را نشان می دهد.

سندبلاست شیشه یکی از روشهای بهینه حکاکی برروی شیشه و اجرای کارهایتزئینی است که با گذشت زمان زیادی که از اجرا و ورود آن به جامعه میگذرد افراد زیادیحتی نام آن را نشنیده اند ولی از کارهای زیبایی که توسط هنرمندان این رشتهبوجود آمده لذت میبرند .شما میتوانید طرح های مورد نظر خود را با این روش روی شیشه پیاده سازی نمایید.

نکته مهم در انجام سندبلاست شیشه ابزار کارآمد است . بدین معنی که هرچه ابزار مورد استفاده توسط هنرمند کارایی بیشتری داشته باشد هنرمند این رشته در یک گارگاه با ایمنی کامل ، قابلیت اجرای تمامی خلاقیت خود را بر روی سطح شیشه مورد کاربری خود دارد.

سند بلاست (مات کردن ) شیشه برای جلوگیری از دید یا ایجاد طرح ، نقش و نوشته بر روی شیشه مورد استفاده قرار می گیرد.
ایجاد پخ توسط دستگاه گرند CNC و یا دستگاه لبه زنی صورت می گیرد. . ایجاد پخ با زاویه های مختلف و پخ تزیینی ، کاربرد شیشه را در زمینه ساخت پرژکتورها ،شیشه های رو میزی ، شیشه های دکوری و … بسیار چشمگیر کرده است.

خدمات ما