درب اتوماتیک منحنی

درب اتوماتیک منحنی

درب اتوماتیک منحنی، نوعی درب برقی هستند با نمایی شیشه ای که جلوه ای مدرن و خیره کننده به ساختمان می دهند. این درب با نام های درب اتوماتیک کرو و درب اتوماتیک قوسی و همین طور درب اتوماتیک نیم دایره ای، نیز شناخته می شود. امروزه با گسترش طرح های مدرن و جسورانه در معماری های ساختمان ها و مجتمع ها، کاربرد فرم های منحنی و دایره و قوس دار در نمای بیرون و خارجی بناها و ساختمان ها زیاد شده است. طراحی درب اتوماتیک منحنی نیز در تداوم طراحی های متفاوت و منحصر به فرد ساختمان ها و مجتمع ها به بازار آمده است و با استقبال معماران و سازندگان مواجه شده است.

درب اتوماتیک منحنی به ساختمان نمایی مدرن، لوکس و منحصر به فرد می دهد و به دلیل داشتن قوس بیرونی، نمای ساختمان را برجسته کرده و از حالت تخت و صاف در می آورد و جلوه ی بنا را شدت و قوت می بخشد.

درب اتوماتیک منحنی به صورت کشویی باز و بسته می شود. اتوماتیک بودن آن از هرگونه تماس دست با درب جلوگیری می کند. از آن جایی که درب اتوماتیک منحنی برای مکان هایی مانند هتل ها، بیمارستان ها، مراکز خرید و تفریحی و مانند آن جاسازی می شود، عدم تماس دست با در، مزیت بزرگی در بهداشت و سلامت افراد است. به خصوص در زمان پاندمی ها و بیماری های واگیردار. همچنین این عدم دخالت افراد در باز و بسته شدن درب، استهلاک و فرسودگی آن را به مراتب کاهش می دهد.

یکی از حسن های استفاده از درب اتوماتیک منحنی که بسیار هم به آن اشاره می شود، بی صدا بودن آن در زمان باز و بسته شدن است. این موضوع در هتل ها و بیمارستان ها می تواند حسن بزرگی باشد زیرا در عین اینکه تردد در این مکان ها زیاد است، سر و صدای ناشی از رفت و آمد مداوم، باعث آزار دیگران نمی شود.

این مدل از درب ورودی به دلیل اینکه دو لت درب، روی یک کمان طراحی شده اند، ورودی بزرگتری نسبت به درب تخت ایجاد می کند. برای همین درب اتوماتیک منحنی، برای فضاهای باریک بسیار مناسب هستند و گنجایش ورودی را بسیار بیشتر از درب تخت می کند. ولی نکته ای که باید به آن دقت کرد این است که دقیقا به همین دلیل منحنی بودن، مساحت و فضای بیشتری را نسبت به درب اتوماتیک تخت یا ساده، اشغال می کنند. همچنین می توان در صورت بیرون زدگی درب ساختمان مانند بعضی هتل ها، سقف بالای درب اتوماتیک منحنی را نیز از جنس شیشه ساخت، این طراحی جلوه ی ورودی را دو چندان می کند و برای هتل ها یا مراکز لوکس تجاری بسیار مناسب است.

درب اتوماتیک منحنی همچنین از اتلاف انرژی حرارتی جلوگیری می کند. درب ها به خوبی کیپ و چفت می شوند، باز نمی مانند و در سریع ترین زمان بعد از ورود و خروج شخص بسته می شوند، این ها باعث می شود سرما در زمستان ها و گرما در تابستان ها داخل نیاید. و به همین دلایل نیز سر و صدا از داخل به بیرون و بالعکس منتقل نمی شود.

جنس شیشه ای که در ساخت درب اتوماتیک منحنی استفاده می شود در هزینه نهایی آن تأثیر خواهد داشت. عموما درب اتوماتیک منحنی را از شیشه سکوریت با ضخامت ده میلیمتر می سازند. شیشه های سکوریت نسبت به دما مقاومت بالایی دارند و در مقابل فشار و ضربه محکم هستند. که ایمنی این درب ها را بالا می برد.

از نظر شمایل ظاهری و فرم، درب اتوماتیک منحنی را می توان به شکل های مختلفی طراحی و نصب کرد

• درب اتوماتیک منحنی تمام دایره ای یا گرد: این درب اتوماتیک فضایی به شکل یک استوانه در میان خود دارد. از قسمت جلویی دایره درب اتوماتیکی برای ورود وجود دارد. فرد بعد از ورود، وارد محوطه ی مدور و استوانه ای می شود و سپس از قسمت پشتی دایره، از فضای استوانه ای بیرون می رود و داخل ساختمان می شود. این فرم از درب اتوماتیک منحنی، به دلیل وجود یک فضای بسته ی دایره ای در میان خود، عایق حرارت و عایق صدا بوده و می توان گفت میزان اتلاف انرژی از تمامی انواع دیگر درب اتوماتیک و غیر اتوماتیک کمتر است. این فرم از درب همچنین عبور گرد و خاک و آلودگی هوا جلوگیری می کند.

• درب اتوماتیک منحنی نیم دایره ای: درب اتوماتیکی به شکل نیم دایره است. این نیم دایره می تواند به سمت درون یا همان مقعر باشد یا نیم دایره به سمت بیرون یا همان محدب باشد.

• درب اتوماتیک منحنی قوسی به شعاع دلخواه: در این مدل از درب اتوماتیک منحنی، میزان شعاع قوس سفارشی بوده و به میزان دلخواه می باشد. حتی می تواند فرم بیضی شکلی داشته باشد.

درب اتوماتیک منحنی هم به صورت تک لت و هم به شکل دو لت به کار برده می شود. به دلیل اینکه درب اتوماتیک منحنی در بیمارستان ها، استراحتگاه ها و هتل ها هم استفاده می شوند، سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتیک قابلیت تنظیم دارد. به طور مثال ورود شخص بیمار یا فردی با یک محدودیت حرکتی یا ویلچر به درون بیمارستان یا سرعت کمتری از شخصی که وارد پاساژی می شود، صورت می گیرد.

یکی دیگر از مزیت های درب اتوماتیک منحنی این است که سیستم کنترل تصویر را می توان به درب اتوماتیک افزود. همچنین می توان درب اتوماتیک را به قفل اتوماتیک درب مجهز کرد. همین طور در مواقع ازدحام بیش از حد یا مراسمی خاص، در حالت کاملا باز نگه داشت. یکی دیگر از مواردی که در درب اتوماتیک منحنی کاربردی و مورد نیاز است، مکانیزمی است که در صورتی که شخص از میان درب عبور نکند، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فرد متوقف می شود و با شخص برخورد نمی کند.

قیمت درب اتوماتیک منحنی بستگی به عوامل زیادی دارد. البته پر واضح است که ایمنی و زیبایی در کنار هم کم هزینه نیست. ولی اگر بخواهیم به جزئیات هزینه درب اتوماتیک منحنی بپردازیم، باید عوامل متعددی را بررسی کنیم. شیشه سکوریت منحنی از شیشه تخت قیمت بالاتری دارد. این برای تمام لوازم جانبی درب مانند ریل درهای و یراق آلات مورد استفاده و قاب درب اتوماتیک منحنی نیز صادق است.

زیرا ریل و یراق آلات منحنی از ریل و یراق آلات تخت و صاف کار بیشتری برده و گران تر می باشد. هزینه نصب نیز بالطبع متفاوت از هزینه نصب در اتوماتیک ساده خواهد بود. اما عملکرد و شمایلی که درب اتوماتیک منحنی به ساختمان می افزاید بسیار بیشتر از این هزینه ها است. در صورتی که در یک ساختمان تجاری یا هتل و مانند آن استفاده می شود، نما را با شکوه تر کرده و در جلب مشتری و بازگشت سرمایه تأثیر خواهد داشت. البته فراموش نکنیم که کیفیت کلی یک ساختمان، توجه به تک تک همین نکات کوچک و ظریف است.

انواع درب اتوماتیک منحنی در این مجموعه، ساخته و به فروش می رسد. محصولات ما از حداکثر ایمنی برخوردار بوده و در طراحی و ساخت آن ها از درجه یک ترین و مرغوب ترین نوع مواد اولیه استفاده گردیده است. برای سفارش و کسب اطلاعات بیشتر و کامل تر در حوزه درب اتوماتیک منحنی با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل بفرمایید. همکاران ما به تمامی پرسش های شما درباره این محصولات پاسخ داده و شما را در انتخاب راهنمایی خواهند کرد.

خدمات ما