خدمات درب اتوماتیک

خدمات درب اتوماتیک

خدمات درب اتوماتیک شامل هرگونه اقداماتی است که نیاز به مهارت و دانش تخصصی در هنگام نصب و پس از آن دارد. امروزه به دلیل مکانیزم عملکردی بدون تماس درب های اتوماتیک و به دلیل ورود و خروج آسان و سریع، بدون نیاز به اپراتوری جهت باز و بسته کردن درب، ممانعت از ورود گرد و غبار و حشرات و ریزگردها و به دلیل جلوگیری از اتلاف میزان قابل توجهی از انرژی سرمایشی و گرمایشی، استفاده از درب اتوماتیک در مکان های تفریحی، اداری و تجاری مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است و همه گیر شده است. ولی با این وجود درب اتوماتیک مانند هر تکنولوژی الکترونیک و هوشمند دیگری نیاز به خدمات پس از فروش دارد.

خدمات درب اتوماتیک (1)

خدمات درب اتوماتیک و از لحاظ کاربرد و موقعیت موارد استفاده

• خدمات درب اتوماتیک هتل ها
• خدمات درب اتوماتیک بانک ها
• خدمات درب اتوماتیک فرودگاه ها
• خدمات درب اتوماتیک بیمارستان ها
• خدمات درب اتوماتیک مراکزعمومی
• خدمات درب اتوماتیک اماکن تفریحی
• خدمات درب اتوماتیک اماکن دولتی
• خدمات درب اتوماتیک فروشگاه های زنجیره ای
• خدمات درب اتوماتیک ایستگاه های قطار شهری

علاوه بر نصب درب اتوماتیک که باید توسط یک تیم متخصص و با تجربه انجام گیرد، عوامل متعددی سبب می شوند تا مشتریان درب های اتوماتیک پس از خرید، نیاز به خدمات فنی پس از فروش داشته باشند. در برخی موارد چشمی درب ها ضربه می خورند، می شکنند و یا دزدید می شوند. به علاوه در مواردی موتور یا برد الکترونیکی درب اتوماتیک به دلیل استفاده نامناسب افراد، عدم تناسب توان موتور با ابعاد و وزن درب، نوسانات برق و موارد دیگر دچار مشکل می شود و نیاز به تعویض یا ارائه خدمات تعمیر خواهد داشت. در ادامه خدمات درب اتوماتیک به تفضیل توضیح داده می شود.

خدمات درب اتوماتیک (2)

خدمات نصب و راه اندازی درب اتوماتیک

شاید در نگاه نخست اهمیت خدمات نصب و راه اندازی اصولی درب اتوماتیک چندان مشهود نباشد، ولی با در نظر گرفتن این نکته که بسیاری از خرابی ها و اختلالات پس از خرید و نصب درب اتوماتیک، نتیجه نصب نامناسب و بی کیفیت نصابان می باشد، اهمیت این موضوع را نمایان می سازد. عدم تراز بودن و به کار نبردن ابزار حرفه ای برای اندازه گیری، عدم تناسب قطعات درب اتوماتیک با یکدیگر، به کار نبردن یراق آلات و تجهیزات مرغوب و با کیفیت و استفاده از تجهیزات کم دوام، بی کیفیت و تقلبی، مهم ترین مواردی است که پس از خدمات نصب درب اتوماتیک، سبب ایجاد اختلال در طولانی مدت خواهد گشت.

خدمات درب اتوماتیک (6)

نوع دیوار محل نصب، میزان فضایی که در اختیار ورودی قرار می دهد و وزن درب سه فاکتور مهم در زمان ارائه خدمات نصب درب اتوماتیک می باشند. درب اتوماتیک به طور معمول وزن زیادی دارد و قابل نصب بر روی دیوار کاذب نمی باشد، به همین منظور دیوار باید قوطی کشی شود که برای این کار به دو قوطی پایه به همراه یک قوطی پشت ریل نیاز می باشد. کیفیت و ضخامت قوطی ها، نوع متریال به کار رفته در آن ها و میزان ضد زنگ بودن و دوامشان از عوامل پر اهمیت در هنگام نصب می باشند. هر چه کیفیت متریال مورد استفاده در این نوع از خدمات بهتر و مرغوب تر باشد، هزینه های تعمیر کاهش پیدا می کند.

 

مورد دیگری که در هنگام ارائه خدمات نصب درب اتوماتیک بسیار مشاهده می گردد، ارتفاع های غیر استاندارد ورودی ها می باشد که در این صورت یکی از بهترین راه حل ها که به مشتریان توصیه می گردد، استفاده از کتیبه های شیشه ای می باشد. استفاده از کتیبه های شیشه ای مانع افزایش وزن لت ها می گردد و از سویی دیگر از فشار آوردن و آسیب به اپراتور جلوگیری می نماید. علاوه بر این موارد بر زیبایی بصری ورودی می افزاید. در صورتی که کتیبه شیشه ای کوچک باشد، از پاسار برای نصب آن استفاده می شود و در صورتی که بزرگ باشند، قوطی کتیبه توصیه می گردد.

نکته پراهمیت دیگر در هنگام ارائه خدمات نصب درب اتوماتیک، سرعت مناسب راه اندازی در کنار کیفیت بالای خدمات می باشد. در صورتی که درب اتوماتیک برای یک مکان تجاری نصب می شود و یا یک اداره یا یک بیمارستان، در صورتی که زمان زیادی صرف خدمات نصب و راه اندازی گردد، کاربری مکان و استفاده کنندگان از آن مجموعه دچار مشکل خواهند شد. در آخر باید ذکر گردد که تست و آزمودن درب اتوماتیک و تمامی قابلیت های آن، تکمیل کننده خدمات نصب و راه اندازی می باشد.

خدمات درب اتوماتیک (5)

خدمات تعمیر درب اتوماتیک

خدمات تعمیر درب اتوماتیک بستگی به نوع قطعه مخدوش دارد. در صورتی که آن قطعه یک جزء غیر الکترونیکی و هوشمند مانند ریل ها، قوطی ها و لت های شیشه ای باشد، از لحاظ مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر و هزینه، تفاوت بسیاری با مواردی دارد که برد یا سنسور و یا موتور و دیگر اجزاء الکترونیکی درب اتوماتیک آسیب دیده است. در ادامه شایع ترین موارد خدمات تعمیر درب اتوماتیک ذکر خواهد گشت.

خدمات درب اتوماتیک (3)

تعمیر برد درب اتوماتیک

این نوع از خدمات شاید بتوان گفت از پردرخواست ترین خدمات انواع درب اتوماتیک می باشد. برد الکتروینکی پیام ارسالی از سنسورهای درب اتوماتیک و یا دستگاه ریموت را دریافت می نماید و دستورالعمل از پیش تعیین شده را برای موتور می فرستد تا عملکرد به موقع و درست نشان دهد. وظیفه کنترل و تنظیم عملکرد مقتضی درب اتوماتیک بر عهده برد آن می باشد. برد درب اتوماتیک از اجزاء الکترونیکی متعددی شامل خازن ها، کانکشن، مقاومت و قطعات دیگر ساخته می شود که آسیب دیدن هر کدام از این موارد می تواند موجب از کار افتادن برد گردد و نیاز به خدمات تعمیر و یا تعویض پیدا نماید.

موارد آسیب زننده به برد درب اتوماتیک بسیار زیاد هستند؛ وارد آمدن ضربات خارجی و برخورد یکی از متداول ترین نوع آسیب ها می باشد. همچنین فرسایش ناشی از عوامل جوی و محیطی مانند رطوبت، مواد شیمیایی و ترکیبات مورد استفاده در محیط های صنعتی، ریزگردها و آلودگی های موجود در هوا، نوسانات برق، به هم خوردن تنظیمات مربوط به برد، شوک ناشی از تغییر ناگهانی ولتاژ، آتش سوزی و مواردی از این دست، سبب خرابی برد درب اتوماتیک می گردد که در مرحله ابتدایی خدمات تعمیر شناسایی و متقاضی خدمات از آن آگاه می گردد.

علائمی که نشان دهنده آسیب دیدن برد درب اتوماتیک می باشد شامل موارد متعددی هستند که در ادامه ذکر می گردند. حرکت منقطع و بی نظم لت های درب در هنگام باز و بسته شدن، به هم ریختن تنظیمات، باز ماندن و یا بسته ماندن درب اتوماتیک، ایجاد صداهای نامتعارف در هنگام باز و بسته شدن، ناهماهنگی لت های متحرک با یکدیگر، عدم ارتباط و هماهنگی با چشمی درب اتوماتیک یا ریموت کنترل و … نشان دهنده آسیب دیدن برد درب اتوماتیک می باشد.

خدمات درب اتوماتیک (4)

خرابی چشمی درب اتوماتیک

آسیب دیدن چشمی یا فتوسل درب اتوماتیک یکی دیگر از موارد شایع درخواست خدمات درب اتوماتیک می باشد. گاهی مشکل فیزیکی است مانند چسبیده شدن یک جسم خارجی بر روی فتوسل، مانند یک برچسب تبلیغاتی یا ضربه دیدن چشمی که منجر به مخدوش شدن آن گشته است و یا مواردی مانند تابش نور شدید خورشید و یا یک منبع نور مصنوعی به ویژه لامپ های فلورسنت، می تواند به مرور زمان فتوسل را از کار بیندازد.

در صورتی که درب اتوماتیک با تاخیر باز و بسته می شود و برای تشخیص افراد پشت درب نیاز به چند ثانیه زمان دارد، نشان دهنده آسیب دیدن یا آلوده شدن این سنسور می باشد. مشکل شایع دیگری که برای سنسور یا چشمی درب اتوماتیک اتفاق می افتد و نیاز به خدمات تعنیر خواهد داشت، خارج شدن تنظیمات سنسور مربوطه از رادار می باشد و زاویه آن به هر دلیل نامتناسب شده است.

به مشکلاتی که تا کنون ذکر شد می توان مشکلات فیزیکی درب های اتوماتیک مانند کج شدن و آسیب دیدن ریل ها یا قوطی ها، شکستن شیشه لت ها و موارد متعدد دیگر را اضافه نمود که همگی در این مرکز خدمات با بهترین کیفیت و نرخ به متقاضیان ارائه می گردند.

خدمات ما