درب اتوماتیک ریولوینگ

درب اتوماتیک ریولوینگ

درب اتوماتیک ریولوینگ، یکی از انواع درب برقی است که ظاهری لوکس و متفاوت به ساختمان می دهد و مزایای بسیاری نسبت به انواع دیگر درب برقی دارد. وقتی صحبت از مزایای درب اتوماتیک ریولوینگ می شود، اولین نکته و شاید مهمترین آن جلوگیری از اتلاف انرژی است. مکانیزم طراحی درب اتوماتیک ریولوینگ به گونه ای است که فضای بیرون و درون هیچ گاه با هم تلاقی نمی کنند. درب اتوماتیک ریولوینگ فضایی استوانه مانند دارد که توسط باله هایی به دو، سه یا چهار قسمت تقسیم می شود.

وقتی شخص وارد یکی از بخش ها می شود و به سمت داخل هدایت می شود، همزمان با ورود باله ای به درون فضای ساختمان، باله ای پشت سر شخص، فضای خارج را مسدود می کند. این طراحی، از ورود سرمای بیرون در زمستان ها به داخل ساختمان و از ورود هوای گرم در تابستان ها به محوطه داخل ساختمان جلوگیری می کند. همچنین در زمان وزش باد و طوفان نیز از ورود غبار و آلودگی ممانعت می کند. به دلیل همین خاصیت، در کشورهای سردسیر و گرمسیر، استفاده از درب اتوماتیک ریولوینگ رایج تر است.

صرفه جویی در مصرف انرژی تنها یکی از مزیت های درب اتوماتیک ریولوینگ است. ظاهر شیک و زیبای این درب اتوماتیک که به ساختمان، جلوه ای متمایز می دهد؛ نیز از حسن های استفاده از درب اتوماتیک ریولوینگ است. همچنین این گونه از درب به هیچ گونه تماس دست و فشار، نیاز ندارد و در زمان پاندمی ها یا شیوع بیماری ها، از گسترش بیماری ها و آلودگی ها اجتناب می کند.

در مکان های پر رفت و آمد مانند فرودگاه ها، ترمینال ها، بانک ها، مرکز خریدهای پرتردد و … به دلیل ازدحام در تردد، این درب ها بسیار کارآمد هستند و توان عبور دادن تعداد بیشتری از افراد را در یک زمان یکسان دارند. از فواید دیگر درب اتوماتیک ریولوینگ این است که به دلیل عدم ارتباط با فضای بیرون، عایق صدا نیز هستند.

شیوه حرکت درب اتوماتیک ریولوینگ به این صورت است به این صورت است که یا در زمان فعالیتش پیوسته در حال چرخش است و یا دارای سنسورهایی است که به محض قدم گذاشتن شخص به داخل شروع به چرخش می کند. سرعت چرخش درب اتوماتیک ریولوینگ قابل تنظیم است. این تنظیم سرعت چرخش بسیار کاربردی و مهم است.

برای مثال سرعت ورود افراد به مکانی مانند بانک با ورود به یک فرودگاه که افراد در زمان ورود غالبا با خود چمدان یا ساکی را حمل می کنند یا یک بیمارستان که افراد ممکن است دچار مشکلات جسمی باشند، متفاوت خواهد بود. این سرعت چرخش درب اتوماتیک ریولوینگ متناسب با مکانی که در آن نصب شده، تنظیم می شود.

درب اتوماتیک ریولوینگ انواع گوناگونی دارد. اگر بخواهیم آن را از نظر کاربری و عملکرد تقسیم بندی کنیم. به سه دسته 2 باله، 3 باله و چهار باله تقسیم می شود. و اگر بخواهیم از نظر ظاهر تقسیم بندی کنیم به انواع ساده، ویترین دار و تمام شیشه ای تقسیم بندی می شوند.

درب اتوماتیک ریولوینگ با دو باله

این دو باله در درب اتوماتیک ریولوینگ، فضای مدور درون استوانه را به دو نیم با زاویه 180 درجه تقسیم می کنند. این نوع از درب اتوماتیک ریولوینگ فضای بزرگتری نسبت به انواع دیگر دارد و قابلیت انتقال تعداد بیشتر و حجم بیشتری دارد. این نوع از درب اتوماتیک ریولوینگ برای مکان هایی که انسان ها وسایل بیشتر و بزرگتری با خود حمل می کنند، برای انتقال تخت بیمار بسیار مناسب است یا برای ورود کودکانی که کوچک هستند و کنترلشان سخت است و همین طور برای معلولین و کسانی که محدودیت های حرکتی دارند و …

سرعت ورود این نوع از درب اتوماتیک ریولوینگ، نسبت به انواع دیگر آهسته تر است و فرصت بیشتری برای ورود به افراد می دهد. و میزان اتلاف انرژی آن حداقل است. این فرم از درب اتوماتیک ریولوینگ به دلیل ساختار و شکل ظاهری، برای مکان ها و افرادی که نیاز به آرامش بیشتری دارند مناسب تر است.

درب اتوماتیک ریولوینگ با سه باله

طراحی این فرم به گونه ای است که سه باله، فضای استوانه ای درب اتوماتیک ریولوینگ را به سه بخش مساوی با زاویه های 120 درجه تقسیم می کند. بزرگی این دسته از درب اتوماتیک ریولوینگ به اندازه انواع دو باله نیست ولی به از انواع 4 باله بزرگتر است. این مدل برای ورودی هتل ها و ترمینال ها و محل هایی که شخص چمدانی را با خود حمل می کند، بسیار مطلوب است.

درب اتوماتیک ریولوینگ با چهار باله

این مدل از درب اتوماتیک ریولوینگ با وجود چهار باله، فضا را به چهار قسمت مساوی 90 درجه ای تقسیم می کند. این قسم از درب اتوماتیک ریولوینگ، نسبت به انواع دیگر سرعت بیشتری دارد و برای فضاهای شلوغ و پر ازدحام بسیار مناسب است. کاربرد این نوع از درب اتوماتیک ریولوینگ در بانک ها، مراکز خرید و تجاری یا شرکت ها یا ادارات بسیار مناسب است.

درب اتوماتیک ریولوینگ تمام شیشه ای

در طراحی این مدل از درب اتوماتیک ریولوینگ برخلاف مدل های دیگر در قاب ها و بخش های فلزی، از شیشه استفاده شده و البته از مقاوم ترین نوع شیشه. این نمای تمام شیشه جلوه گری و نمای لوکسی به درب می بخشد.

درب اتوماتیک ریولوینگ دارای ویترین

همان طور که از معنای کلمه “ویترین” برمی آید، درب اتوماتیک ریولوینگ ویترین دار، بر بار زینتی بودن و زیبایی درب می افزاید. ویترین جداری شیشه ای است که درب اتوماتیک ریولوینگ را در برمی گیرد. اگر ظاهر لوکس و به اصطلاح لاکچری ساختمان یا مجموعه برای سازنده و مالک اهمیت دارد، می تواند با سفارش و نصب این مدل از درب اتوماتیک ریولوینگ جلوه کار را چندین برابر کند. هرچند که باید بگوییم ویترین یا همان جدار شیشه ای تنها بر زیبایی تأثیر ندارد و بر مزایای عایق صدا بودن و جلوگیری از اتلاف انرژی نیز می افزاید. این نوع از درب اتوماتیک ریولوینگ برای ورودی هتل ها و مجتمع ها و همینطور مرکز خریدها و پاساژهای مجلل و لوکس بسیار ایده آل است.

آخرین تقسیم بندی درب اتوماتیک ریولوینگ که خوب است به آن اشاره کنیم، انواع درب اتوماتیک ریولوینگ بر اساس مکانیزم حرکتشان است. ساده ترین فرم حرکت درب اتوماتیک ریولوینگ، حرکت پیوسته آن ها با سرعتی ثابت است. نوع بعدی، شروع حرکت با لمس و فشاری مختصر به باله ی مقابل شخص است.

فرم دیگر حسگری حرکتی دارد که حرکت و قدم برداشتن و ورود شخص را حس کرده و شروع به چرخش می کند، آخرین نوعی که به آن اشاره می کنیم، حسگر مادون قرمز دارد که با گرمای بدن شخص را تشخیص داده و شروع به حرکت می کند.

شاید شما هم متوجه ارزش و اهمیت درب بناها و مجتمع ها شده باشید. درب یک ساختمان نخستین نقطه ای است که توجه چشم ها را به خود جلب می کند و تصویر آن مکان در ذهن با تصویر درب و ورودی آن در ذهن می ماند. ما با ارائه درب اتوماتیک ریولوینگ در تمامی انواع و ابعاد، شما را در تجهیز بناهایتان یاری خواهیم کرد تا بهترین کیفیت و زیباترین نما را به ورودی مکان خود ببرید. برای مشاوره و راهنمایی جهت انتخاب درب اتوماتیک ریولوینگ و اطلاع از هزینه ها با همکاران ما تماس حاصل بفرمایید. همکاران ما در بخش فروش و پشتیبانی، پاسخگوی تمامی سؤالات شما در زمینه درب اتوماتیک ریولوینگ خواهند بود.

خدمات ما