درب اتوماتیک شیشه ای خم

درب اتوماتیک شیشه ای خم

درب اتوماتیک شیشه ای گونه ای از درب های برقی هوشمند است که از طریق حسگرهای حرارتی نزدیک شدن افراد را تشخیص داده و در زمان ورود و خروج اشخاص به طور اتوماتیک باز و بسته می شود. استفاده از این درب ها به جای درب های معمولی، علاوه بر تسهیل ورود و خروج افراد، به لحاظ امنیتی و بهداشتی نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

در صنعت در و پنجره، درب های اتوماتیک شیشه ای دارای تنوع زیادی به لحاظ کاربرد و زیبایی هستند. یک نوع از این درب های اتوماتیک هوشمند، درب اتوماتیک شیشه ای خم است که با نامهای دیگری از جمله درب اتوماتیک شیشه ای منحنی، درب اتوماتیک شیشه ای کرو، نیم دایره و… شناخته می شود. این نوع درب های شکیل از بعد زیبایی بسیار منحصر به فرد و جذاب هستند و بسیاری از مالکان ساختمانهای اغلب تجاری، از درب های اتوماتیک شیشه ای خم برای زیباتر شدن نما و به سبب کارایی بی نظیر آنها استفاده می کنند.

همچنین درب های اتوماتیک شیشه ای خم به دلیل به کارگیری شیشه های عایق از هدررفت گرما و سرما جلوگیری کرده و در مصرف بهینه انرژی نقش بسزایی دارند. بنابراین انتخاب این نوع درب ها در مناطق سردسیر، گرمسیر و شرجی انتخابی بسیار هوشمندانه است. یکی دیگر از فواید استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای این است که این نوع از دربها عایق صوتی نیز هستند، بنابراین میتوانند مانع ورود یا خروج صدا از ساختمان و به آن هم باشند. زیبایی و کارایی درب اتوماتیک شیشه ای خم سبب شده تا به کارگیری آنها در اغلب ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستان ها، فرودگاه ها، مراکز خرید و… متداول شود.

درب اتوماتیک شیشه ای خم (1)

انواع درب اتوماتیک شیشه ای خم

درب اتوماتیک شیشه ای خم از بعد ظاهری به سه شکل متفاوت درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره، درب اتوماتیک شیشه ای دایره کامل و درب اتوماتیک شیشه ای خم با میزان خمیدگی دلخواه وجود دارد.

  • درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره

همانطور که از نام این نوع درب پیداست، درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره، به شکل نیم دایره مقعر(خمیدگی به سمت بخش داخلی ساختمان) و یا نیم دایره محدب (خمیدگی به سمت خروجی ساختمان)، تولید می شود.

  • درب اتوماتیک شیشه ای دایره ای شکل

این نوع درب ها همان درب های اتوماتیک شیشه ای خم هستند که به شکل یک دایره کامل ساخته می شوند، در واقع این درب ها از دو درب اتوماتیک شیشه ای نیم دایره ای تشکیل شده اند. درب اتوماتیک شیشه ای دایره ای مشابه فضایی استوانه ای شکل و شیشه ای است که بخشی از آن برای ورود افراد و بخش دیگر برای خروج در نظر گرفته شده است. این مدل درب اتوماتیک شیشه ای به لحاظ ایمنی و عایق بودن در مقابل گرد و غبار، بسیار کاربردی است.

  • درب اتوماتیک شیشه ای خم با کمان مطلوب مشتری

در این نوع درب اتوماتیک شیشه ای خم مشتری با توجه به سلیقه و انتظارات خود، قوس، زاویه و نوع خمیدگی درب را تعیین کرده و به سازندگان درب های اتوماتیک سفارش می دهد. بنابراین درب اتوماتیک شیشه ای خم می تواند با توجه به نظر مالک یا سازنده ساختمان از حالت دایره ای شکل به بیضی یا اشکال خمیده مشابه تبدیل شود.

درب اتوماتیک شیشه ای خم (2)

اجزای به کار رفته در درب اتوماتیک شیشه ای خم

درب های اتوماتیک شیشه ای خم نیز با سایر درب های اتوماتیک در برخی اجزا مشترک هستند و اما دیگر اجزا به سفارش مشتریان تغییر می کنند.

  • اپراتور درب اتوماتیک

تمامی درب های اتوماتیک شیشه ای مانند درب اتوماتیک شیشه ای خم، شامل اپراتور هستند که دربرگیرنده قطعاتی چون موتور، هنگر، تسمه، زنجیر قرقره، کاور و برد الکترونیکی و… است.

  • موتور

مهمترین بخش که در درب اتوماتیک شیشه ای خم و سایر درب های اتوماتیک مشترک می باشد، موتور آن است. در درب های یک لنگه از یک موتور و در درب های دولنگه از دو موتور استفاده می شود، زیرا یک موتور قادر نیست به طور همزمان درب را باز و بسته نماید. هرچه میزان تردد یک ساختمان بیشتر باشد، درب اتوماتیک شیشه ای به موتور قوی تری نیاز خواهد داشت. همچنین تنظیم سرعت باز و بسته شدن درب نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی است. هرچه گشتاور خروجی موتور بیشتر باشد، کارایی آن مطلوب تر خواهد بود.

درب اتوماتیک شیشه ای خم (3)

  • جعبه دنده یا گیربکس

یکی از اجزای درونی درب های اتوماتیک شیشه ای و شیشه ای خم، گیربکس است. گیربکس قطعه ای فیزیکی است که برای کمک به عملکرد موتور به کار گرفته می شود. با توجه به نوع درب اتوماتیک، گیربکس نیز به شکل زنجیر یا تسمه بازویی موجود است.

  • جعبه کنترل

درب اتوماتیک شامل باکس کنترل است که از اجزای اصلی آن محسوب میشود. این باکس دربرگیرنده باتری، موتور، قفل و حسگرها می باشد.

  • ریل

قطعه ای برای نصب تمام اجزای سیستم درب اتوماتیک از جمله غلتک هاست.

  • غلتک

غلتک ها بر روی ریل درب اتوماتیک قرار گرفته و حرکت آن را ممکن می سازند.

  • برد الکترونیکی

کنترل باز و بسته شدن درب اتوماتیک توسط برد الکترونیکی صورت می گیرد.

  • هنگر

این قطعه بر روی ریل درب اتوماتیک قرار گرفته است که به تسمه و لت ها وصل شده و حرکت آن باعث حرکت لت ها می شود.

  • کاور

کاور در قسمت بالای درب اتوماتیک قرار گرفته که چشمی نیز روی آن واقع شده است.

درب اتوماتیک شیشه ای خم (4)

  • شیشه

شیشه ها یکی از مهمترین بخشهای درب اتوماتیک شیشه ای محسوب می شوند. با توجه به نوع کاربرد، شیشه درب اتوماتیک در اشکال، ابعاد و ضخامت متنوع موجود است، به طور مثال درساخت درب اتوماتیک شیشه ای خم، شیشه خمیده و منحنی شکل به کار می رود.

در اکثر مواقع برای ساخت درب های اتوماتیک شیشه ای، شیشه سکوریت با ضخامت 10 میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین نوع جدیدی از شیشه ها برای محافظت از حریم خصوصی ساختمان وجود دارد که میتوان با کنترل، شیشه های شفاف را در مواقع لزوم به شیشه های مات تبدیل کرد.

  • فریم

فریم ها تأثیر بسزایی در جلوه ظاهری و زیبایی درب اتوماتیک دارند. فریم ها همگی از جنس آلومینیومی اند، حتی فریم های استیل نیز از جنس آلومینیومی هستند که با ورق های استیل پوشانده شده اند.

  • حسگر

حسگرهای درب اتوماتیک به دو حسگر فعالسازی و حسگر ایمنی مجهزند.

  • حسگر فعالسازی

یکی از اجزای مهم در عملکرد و میزان شتاب باز و بسته شدن درب اتوماتیک، حسگرها هستند. اهمیت این سنسورها در حدی است که کیفیت عملکرد کل سیستم به کیفیت حسگر فعالسازی وابسته است. بهترین نوع حسگر، حسگر مادون قرمز است که در درب اتوماتیک شیشه ای تعبیه شده و با مصرف انرژی کم، حضور افراد را به سرعت تشخیص داده و ایمنی را نیز تضمین می کند.

درب اتوماتیک شیشه ای خم (5)

  • حسگر ایمنی

حسگر ایمنی در دو نوع حسگر پرتو و حسگر اولتراسونیک وجود دارد که وجود اشیا یا اشخاص را در مسیر باز و بسته شدن درب اتوماتیک تشخیص داده و از باز و بسته شدن درب در مواقع خطر جلوگیری می کند. بدین ترتیب با جلوگیری از برخورد افراد یا اشیا با درب اتوماتیک، شرایط امنی را فراهم می نماید.

  • کنترل دستی

این نوع کنترل که اغلب در سازمان ها یا مراکز خاص مورد استفاده قرار می گیرد، در واقع اجازه ورود و خروج افراد را به صورت دستی به چهار طریق تشخیص چهره، اثر انگشت، کارت هوشمند و رمز ورود کنترل می نماید.

  • ریموت کنترل

ریموت کنترل برای کنترل از راه دورباز و بسته شدن درب مورد استفاده قرار می گیرد.

درب اتوماتیک شیشه ای خم

درب اتوماتیک شیشه ای خم با توجه به نوع کاربرد می تواند دارای ویژگی های متفاوتی از جمله تعیین زمان و سرعت باز و بسته شدن درب اتوماتیک نیز باشد. به طور مثال دفعات باز و بسته شدن درب اتوماتیک در مراکز خرید، فروشگاه ها، بیمارستان ها، فرودگاه، ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری و… با یکدیگرمتفاوت است. در یک مرکز خرید پر رفت و آمد اغلب درب اتوماتیک را طوری تنظیم می کنند که در ساعات شلوغی باز بماند. بنابراین بایستی در هنگام خرید یا سفارش علاوه بر کیفیت کار، این مسئله را نیز مدنظر قرار داد.

خدمات ما